Hoe krijg je je blog hoger in Google? 5 Tips

Anno 20202 Is de manier om jouw onderneming of website bekendheid te laten genereren door hem hoger in de zoekresultaten van Google te laten verschijnen. Offline reclame is de laatste jaren steeds minder belangrijk geworden en hoog in de zoekresultaten van Google verschijnen is belangrijker dan ooit. Even ‘googelen’ is niet voor niets jaren geleden al opgenomen in de Dikke van Dale, Google is wereldwijd de meest gebruikte zoekmachine. Daarom is het voor veel bedrijven ook de holy grail om hoog in de zoekresultaten te verschijnen – hiermee verbreed je nu eenmaal het gemakkelijkst je bereikbaarheid en bekendheid. In dit artikel geven we je vijf gemakkelijke tips om jouw vindbaarheid op Google te kunnen verbeteren.

Seo

Hoewel veel internet leken totaal niet bekend zijn met de term seo, is dit een van de belangrijkste zaken om rekening mee te houden. Ook grotere Nederlandse magazines zijn hier veel mee bezig en doen altijd een dubbele seo check. Een seo check is dé manier om je site hoger in de zoekresultaten op te laten poppen. Seo heeft veel te maken met specifieke zoekwoorden. De zoekwoorden, en daarmee de zoekintentie (wat willen mensen zoeken?) moeten aansluiten bij het aanbod van jouw webiste. Stel dat jouw doelgroep bijvoorbeeld veel zoekt op zomerjurkjes, zorg dan dat jij deze woorden op jouw site ook gebruikt. Het is slim om van tevoren eerst onderzoek te doen naar de zoekwoorden van jouw doelgroep, zodat je hier slim op in kunt spelen.

aanpak, advertenties, adverteren

Sterke titel

Een sterke SEO-titel heeft een aantal eisen waar deze aan moet voldoen. Hij moet krachtig zijn, maar ook de nieuwsgierigheid prikkelen en desondanks toch kunnen beschrijven waar het om gaat. Denk bijvoorbeeld aan: Dit zijn de meest fashionable zomerjurkjes van 2020, in plaats van slechts ‘zomerjurkjes’.

Blijf kritisch en innovatief

Het internet ontwikkelt zich razendsnel. Als eigenaar van een website is het dan ook belangrijk dat je bovenop je cijfers zit. Zie je bijvoorbeeld dat er iets heel goed werkt voor jouw bezoekersresultaten, maar iets anders totaal niet? Neem dit dan mee zodat je hier in de toekomst beter op in kunt spelen. Bewaar het liefst ook een map met resultaten waar bezoekers veel op klikten en waarop vooral niet. Deze map mag virtueel zijn, maar kan ook uitgeprint worden.

Tussenkoppen

Tussenkoppen geven niet alleen veel overzicht in een artikel, het is ook zeer seo-proof. Koppen trekken nou eenmaal de aandacht, en aandacht van lezers of bezoekers staat nou eenmaal garant voor meer conversie – wat ook handig is wanneer je veel met externe (betaalde) partners samenwerkt.

Afbeeldingen

Een tekst wordt door lezers en bezoekers nou eenmaal direct als een stuk aantrekkelijker ervaren wanneer er gebruik gemaakt wordt van afbeeldingen. Tegenwoordig kun je zelfs zeer gemakkelijk GIF’s in je artikel toevoegen, om de bezoeker nog meer te prikkelen. Om de aandacht nog meer vast te houden en bij te dragen aan de interactie met de bezoekers, is het ook slim om af en toe een kleine poll toe te voegen. Bijvoorbeeld: wat vind jij? Zijn zomerjurkjes anno 2020 nog steeds een trend? Vervolgens kunnen je bezoekers hierop antwoorden met ja of nee.